torsdag 7 juli 2011

Att reservera en bok

I flera omgångar har jag försökt nu...
att reservera boken Ensamma hjärtan och hemlösa hundar - Lucy Dillon

Bild: Adlibris


Mitt bibliotek skickar mail när boken är inne och så får man ett löpnummer och får gå till en speciell hylla och leta upp boken där. Väldigt smidigt, men jag har alltså lyckats missa dessa mail 3 gånger nu och fått reservera om boken. Denna gången missade jag med en dag och nu är boken utlånad igen.
Det verkar iallafall vara en väldigt populär bok ;)

Nu har jag bytt mailadressen till en som jag använder ofta och bibliotekarien ska ta hem boken från ett annat bibliotek, så snart ska jag få läsa boken.

2 kommentarer:

  1. Läser denna bok just nu! En söt historia med hundar och kärlek...Värmer i hjärtat hos en fd hundägare!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Jag har också reserverat den boken. Den ska bli tillgänglig i augusti tydligen. Problemet är att alla sjuttielva böcker jag har reserverat ska bli tillgängliga då... :-) jag får väl läsa som en tok i augusti.

    SvaraRadera