onsdag 6 juli 2011

Bokrecension - Överenskommelser

Denna bok har jag lånat av en god kollega och den fick följa med på semestern till Grekland.
Jag längtade hem till hotellrummet på kvällarna, så att jag kunde läsa min bok.

Överenskommelser -
Simona Ahrnstedt

Boken utspelar sig sent 1800-tal, i Stockholm.
Den vackra, men fattiga Beatrice Löwenström lever på nåder hos sina mer välbärgade släktingar.
På en fest träffar hon en man som gör stort intryck på henne. Han i sin tur dras till henne på grund av att hon skiljer sig från de andra kvinnorna i fråga om bildning och egen vilja.
De båda blir mycket förälskade i varandra, men runt omkring dem smids planer som de aldrig hade kunnat ana.


Bild: Adlibris


Detta är en bok som fängslar från första sidan. 
Simona Arnstedt är en ny författare, Överenskommelser är hennes debutroman, men jag ser redan fram emot hennes nästa bok.
Gillar man historiska, romantiska romaner med spänningsmoment, så är detta precis rätt bok!

5 bokmalar av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar